Μεταπηδήστε στο περιεχόμενο

ενημέρωση blog

Το συγκεκριμένο blog έχει σαν σκοπό την ενημέρωση όλον αυτών που αγαπούν την ιερή τέχνη τις αγιογραφίας. Να ενημερώνονται για τα νέα έργα του εργαστηριού μας. Αλλά και με μια σειρά μαθημάτων, σχετικά με την αγιογραφία, ( προετοιμασία ξύλου, χρύσωμα εικόνας, κ.τ.λ…….). Τα μαθήματα θα είναι από το εργαστήριο αγιογραφίας του ΚΩΤΣΙΑΚΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ . Με την επωνυμία Orthodox Iconography “Byzantineart” που εδρεύει στην Άρτα. Επίσης… Περισσότερα »ενημέρωση blog

Η ιστορία των πορτραίτων Φαγιούμ

Κήπος της Αιγύπτου ονομάζονταν από παλιά το Φαγιούμ, η περιοχή με την πλούσια βλάστηση και την άφθονη παραγωγή σε ελιές και κρασί. Η αρχαία ονομασία του Φαγιούμ ήταν Σε-ρεσί, που σημαίνει θάλασσα, γιατί ο Νείλος πλημμύριζε κάθε καλοκαίρι και μετέτρεπε το μεγαλύτερο μέρος της περιοχής σε λίμνη. Στους χρόνους των Φαραώ, το Φαγιούμ ονομαζόταν Περ-Σεμπέκ ή Περ Σομπέκ, που σημαίνει «Κατοικία του Σεμπέκ». Εκεί λατρευόταν ο ιερός… Περισσότερα »Η ιστορία των πορτραίτων Φαγιούμ

Η έννοια του χρώματος στο βυζαντινό κόσμο

Κωνσταντίνος Π. Χαραλαμπίδης, Καθηγητής Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης Η έννοια του χρώματος στο βυζαντινό κόσμο 11 Σεπτεμβρίου 2014 Μετά το γραπτό και προφορικό λόγο το χρώμα επιτελούσε στο βυζαντινό κόσμο μία εξέχουσα λειτουργία. Κατά αντιδιαστολή προς το λόγο που είχε μια ακριβή σημειολογική αποδοτικότητα, το χάρη στη συναίσθηση και στο συνδυασμό της αντίληψης του, αποτελούσε μια ισχυρή παρόρμηση της σφαίρας του ψυχικού ασυνειδήτου και έτσι αποδεικνυόταν… Περισσότερα »Η έννοια του χρώματος στο βυζαντινό κόσμο

Συμβολισμοί της εικόνας

ΓΕΝΙΚΑ Ο στόχος της εικόνας είναι να αποκαλύψει στους ανθρώπους το υπερκόσμιο, αυτό που βρίσκεται έξω από το φυσικό μας κόσμο. Η ορθόδοξη εικονογραφία δεν ενδιαφέρεται για τον φθαρτό κόσμο αλλά μόνο για τον καινούριο κόσμο που θα έρθει με τη βασιλεία των ουρανών. Ένα βασικό χαρακτηριστικό της εικόνας είναι η σχηματοποίηση. Τα χαρακτηριστικά του προσώπου, τα σώματα, τα βουνά, οι πτυχώσεις των ενδυμάτων, είναι… Περισσότερα »Συμβολισμοί της εικόνας