Μεταπηδήστε στο περιεχόμενο

Αγιογράφηση Ναών

Αγιογράφηση ναών. Το εργαστήριο αγιογραφίας κωτσιακη κωνσταντινου που εδρεύει στην Άρτα με την ονομασία Orthodox Iconography «Byzantineart» αναλαμβάνει την Αγιογράφηση Ναών

Η Ιερή Τέχνη της βυζαντινής αγιογραφίας. Ονομάζεται και παραστατική Θεολογία γιατί μπορεί να την αναγνώσει και να την κατανόηση ο κάθε πιστός, εγγράμματος ή αγράμματος. Είναι αφηγηματική και διδακτική, και απευθύνεται όχι μόνο στη όραση αλλά κυρίως στο συναίσθημα και στο βίωμα. Το φανέρωμα του βαθύτερου νοήματος μιας Ιερής εικόνας απαιτεί απ’ αυτόν που την προσεγγίζει, έναν εσωτερικό φωτισμό. Το φωτισμό αυτό, τον προσφέρει ο εικονιζόμενος Άγιος και επιτρέπει το πέρασμα από το ορατό, στο Αόρατο.
Οι τοιχογραφίες που φιλοτεχνούμε προσπαθούμε να είναι μοναδικές.

Η Αγιογράφηση των τοιχογραφικών συνθέσεων γίνεται πάνω σε χειροποίητο προετοιμασμένο καμβά μέσα στο εργαστήριο, έπειτα εντοιχίζονται στον τοίχο του ναού. Κατά περιπτώσεις η αγιογραφία γίνεται κατευθείαν στον τοίχο του ναού, εφόσον αυτός έχει προετοιμασθεί κατάλληλα.

Τα χρώματα που χρησιμοποιούνται είναι σκόνες αγιογραφίας με συνθετική ύλη, με ακρυλική πρώτη ύλη. Όλες οι ζωγραφικές ( αγιογραφημένες ) επιφάνειες, βερνικώνονται, με ακρυλικό οικολογικό βερνίκι νερού, ματ ή σατινέ. Διατηρώντας έτσι την τονικότητα των χρωμάτων, σε βάθος χρόνου. Παράλληλα προστατεύει ν ζωγραφική από καπνό και σκόνη, κάνοντας τον καθαρισμό της ζωγραφικής επιφάνειας πιο εύκολη σε μια δεδομένη στιγμή(μετά από χρόνια). .

βυζαντινή αγιογραφία

Η “Αγιογραφία ναών”, γίνεται εδώ και αρκετά χρόνια σε καμβά. Κατόπιν, ο καμβάς επικολλάται στον τοίχο και εκεί, επί τόπου, γίνεται το τελικό φινίρισμα. Αυτή η τεχνική επεκράτησε διότι το αποτέλεσμα αυτής της τεχνικής κρίθηκε πιο ανθεκτικό από την κατ’ ευθείαν αγιογράφηση.

Ο καμβάς που χρησιμοποιούμε στο εργαστήριό μας είναι από βαμβάκι κατάλληλα προετοιμασμένος από εμάς. Η ζωγραφική και εδώ γίνεται με ορυκτές σκόνες, μόνο που αραιώνονται με κόλα, αντί αυγού. Αφού τελειώσει η αγιογραφία γίνεται η επικόλληση στο τοίχο. Το φινίρισμα γίνεται με μεγάλη προσοχή για να μη φαίνονται οι ενώσεις του καμβά.

Η εργασία γίνεται κατά το 80% στο εργαστήριο και η υπόλοιπη αφού γίνει η επικόλληση, στο Ναό. Στο τέλος μπαίνουν τα τελευταία φωτίσματα, τα γραψίματα, των παραστάσεων. Αυτό διότι πρέπει να έχουμε άμεση επαφή με την ιδιαίτερη αρχιτεκτονική και το φως του κάθε Ναού. Διότι άλλες συνθήκες του εργαστηρίου (ύψος – φωτισμός) και άλλες αυτές του Ναού.



Ιερός Ναός Κων/νου και Ελένης Κάτω Καλεντίνη Αρτας



Ιερός Ναός Αγίου Σπυρίδωνος Πηγή Τετρακόμου Αρτας



Ιερός Ναός Αγίου Μηνά Καλλονή Αρτας



Ιερός Ναός Αγίων Αναργύρων Λαγκάδα Αιτ/νίας



Ιερός Ναός Αγίας Παρασκευής Πέρδικα Μηλιανών Αρτας



Ιερός Νάος Αγίου Γεωργίου Θεοδώριανα Αρτας



Ιερός Νάος Αγίας Παρασκευής Μύτικας Αρτας